رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اهرم؛
در فرهنگ دینی مومن از شبیه شدن به غیر مسلمان نهی شده است
چهارشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۷:۱۵
به گزارش روابط عمومی مدرسه ریحانه النبی(س) اهرم، ابوالفضل بحرینی در خصوص مد گرایی و ابعاد آن خاطر نشان کرد: در فرهنگ دینی به موضوع نظافت مرتب و شیک بودن تو جه ویژه شده است و برای ظاهر مومن هم ویژگی های کلی بیان گردیده واز شبیه شدن به غیر مسلمان و دشمنان نهی شده است .
رئیس سازمان تبلیغات در ادامه گفت: در جوامعی که از رفاه نسبی برخوردار هستند و افراد بضاعت مالی دارند مدگرایی که ناشی از حس تنوع طلبی انسان است رایج می گردد وعواملی مانند ابراز شخصیت و جلب توجه دیگران برای افراد نیز تاثیر دارد در عین حال منفعت طلبی افراد مروج مدگرایی در تحریک گرایش به مد برای سبک سود بسیار موثر است.
بحرینی افزود: اما تفاوت بین مدگرایی دینی و غیر دینی زمین تا آسمان است در پدیده مدگرایی مذموم که رشد در غرب دادن افراد در بازه های زمانی کوتاه باید تمام ظاهر و لباس را بدون توجه به ماهیت و پیام آن مدواثرات شخصیتی و واکنش دیگران عوض کنند که معمولا با چاشنی مصرف گرایی و تحریکات جنسی همراه است که اثرات فراوان دارد.
ابوالفضل بحرینی بیان داشت: ظاهر مذهبی در عین متنوع بودن به حسب شخصیت وسن وجنسیت وروحیه و افراد ایستا بوده و متغیر بدون علت است و مدگرایی در معنای غربی و امروزی آن اصلا برای مصرف گرایی و خرید و نامتناهی بودن منفعت تولیدکنندگان کالاهای مدی خلق می شود.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: مطمئنا عده ای که نفع بسیاری می برند بدون دلیل خاصی یک کالای مد را چند برابر به مصرف کننده کالای مد فروخته و کسب سود می کنند لذا طبیعی است مرتبا حس افراطی مصرف گرایی را تحریک کنندو مدگرایی در ایران هم اقتصادی و برای خروج میلیاردها دلار سرمایه از ایران است و هم ضد فرهنگی از آنجا که افراد متناسب با مد تغییر ذائقه و اعتقاد هم می دهند و لذا می بینیم که در خلاء جریان ساز داخلی و عدم حمایت از تولیدات ملی یک مد در ابتدا در رسانه تبلیغ و در زمان کوتاهی ملی توزیع و البته وارداتی هستند.
حجت السلام بحرینی تصریح کرد: جریان غرب گرا و ضد فرهنگی اسلامی سرمایه گذاری ویژه و معنوی بر مدگرایی و بواسطه آن ترویج ابتذال در جامعه ایران نموده است و همانطور که شاهدیم خیلی نرم و راحت مدهای ضد هویت ایرانی و اسلامی و مروج برهنگی و ابتذال در جامعه ترویج و همه گیر می شود.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: هدف جریان مدگرایی هر دو جنس مرد و زن هستند البته به عوامل طبیعی و فرهنگی گرایش مردان به مد در سنین بعد از نوجوانی کم می شود اما بر عکس در بانوان بیشتر می شود اساسا بهر ه کشی از زنان در جریان مدگرایی بطور ویژه است و آن به ریشه غربی این پدیده برمی گردد در غرب زنان بواسطه داشتن جذابیت های خاص ابزار تبلیغ مدگرایی و کالاهای مدی هستند و عواملی مانند روحیه خاص بانوان مصرف کننده بودن غالب خانم ها به جای تولید کننده و صاحب درآمد در خانه بودن تنوع فراوان اقلام سوی استفاده بانوان وغیره باعث شده است بیشترین توجه و تنوع مد متوجه بانوان باشد.